Георги КАЛЕНДЕРОВ
Един китаец от Хонконг – Уонг Каруай, се превръща в жив класик на фона на модерните западняшки режисьори, които копат боклучавата нива на съвременното кино. Докато на Запад се развличат със сиамски близнаци, шизофреници, гейове и мравояди, в новопроизведената китайска провинция правят истинско кино.
Няма да плачем за загниващия империализъм, но е факт, че наричащата се “твърдина на демокрацията” агонизира – и това личи от нейното кино, докато комунистически Китай не само се превръща в най-голямата световна икономическа сила, а и дава среда на творците си да правят велико изкуство.
Филмът на Каруай “2046” се очертава като несъмнения шедьовър на 2006 година. Поне до този момент не може да се посочи негов аналог, или нещо, което да доближава нивото му. В него чисто и просто се разказва за един хонконгски сваляч, който разбива сърцата на разни женки. Поради общочовешкия характер на тази тема обаче разказът не остава странен и неразбираем, както сме свикнали да бъде азиатското кино. Всичко е поднесено красиво, умно и премерено. Историята е трогателна и запомняща се! Какво повече може да се иска от един филм!?
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=cinema&Number=1945573240&page=0&view=collapsed&sb=5&part=
Leave a Reply